קידום אתרים – טיפים שכדאי לכל משווק להכיר

קידום אתרים למשרדי עורכי דין

תוכן עניינים

בדיחה מוכרת מעולם קידום האתרים, מספרת שככל שהדברים משתנים בתחום, כך הם למעשה נשארים כפי שהם. ואכן, קידום אתרים הוא בהחלט תחום דינמי, והמיקודים בו משתנים ללא הרף, למרות שהפעילות הבסיסית נשארה נאמנה לעקרונות מנחים דומים. במאמר הזה ננסה למפות טיפים חשובים שכדאי לכל משווק באינטרנט לקחת בחשבון, לפני שהוא יוצא להרפתקה הזו של קידום אתרים.

נציין כבר כעת: קידום אתרים הוא עולם תוכן עשיר ומגוון, שעדיין חלק לא קטן ממנו הוא בגדר תעלומה למקדמי האתרים. שני מקדמים שונים יכולים לפעול בדיוק באותו האופן לקידום אתרים מתחרים, ובמקום שאחד יכשל השני עשוי להצליח ובגדול. עם זאת, הניסיון שנצבר לאורך השנים מראה שישנן מגמות כלליות שנכונות תמיד וכדאי יהיה ליישר אליהן קו בעת עבודת הקידום. אז מה כדאי למשווק דיגיטלי לדעת על קידום ומיתוג אתרים? המשיכו לקרוא. 

טיפ מספר 1: הכירו את המרחב בו אתם פועלים

קידום אתרים הוא תהליך שמטרתו העיקרית היא שיפור הנראות של עמודי האתר המקודם בדפי תוצאות החיפוש. למטרה הראשית הזאת, ישנן, כמובן, גם מטרות משנה: הגדלת הטראפיק האורגני לאתר, שיפור המכירות, הגדלת הרווחים, שיפור מספר הפניות, הגדלת הסמכות של החברה או הגוף שעומד מאחורי האתר ועוד.

אולם כשמתעמקים בזה, צריך להבין היטב מה, בעצם, זה אומר לשפר את הנראות של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש? בעבר, התשובה לכך הייתה חד משמעית: שיפור במיקומים של עמודי האתר עבור מילות החיפוש הרלוונטיות. אולם כיום, בעידן שבו מנוע החיפוש הגדול בעולם מוצא דרכים שונות ויצירתיות לארגן ולהציג מידע לגולשים שעושים שימוש במנוע החיפוש, התשובה היא מורכבת הרבה יותר: מיקום עמוד באתר בקרוסלת התוצאות, התמקמות בחלק המיועד ל – Google News, הכללת דפי האתר בתוצאות ה – AMP המיועדות למכשירים ניידים, הופעת דף או דפים מן האתר בתצוגה של סיפורים מובילים מעמודים שאינם עמודי חדשות, הכללת האתר בחלק המיועד להשוואת מחירי מוצרים במנוע החיפוש, הצגת סכמת שאלות ותשובות לאתר על מנת לתפוס נתח גדול יותר מדף תוצאות החיפוש ועוד ועוד אפשרויות רבות ומגוונות.

למעשה, בהקשר הזה, הטיפ שלנו הוא פשוט מאוד: הכירו את המרחב הדיגיטלי, נסו להבין אילו תצורות תצוגה תהיינה רלוונטיות מבחינתכם, והאם הן תשרתנה את האסטרטגיה שלכם.

טיפ מספר 2: בצעו אופטימיזציה של עמודי האתר למנועי החיפוש

הטיפ הזה יכול היה להיכתב גם לפני עשר שנים. קידום אתרים הוא תחום דינמי, אשר משתנה ללא הרף, אולם התהליכים המסורתיים שבו עדיין רלוונטיים. ביצוע אופטימיזציה של עמודי האתר לדפי תוצאות החיפוש הוא מתודה קבועה שעל כל משווק דיגיטלי להכיר.

קידום אתרים לעורכי דין

באמצעות אופטימיזציה נכונה, תוכלו לשפר את הדרך שבה נסרקים ונקראים עמודי האתר על ידי מנועי החיפוש, ולהשיג תהליך קידום אתרים אפקטיבי. מה כולל תהליך אופטימיזציה כזה? ובכן, לא מעט פעולות.

טיוב כותרות המטא ותיאורי המטא של עמודי האתר הוא אחת מן הפעולות החשובות שתוכלו לבצע בתהליך האופטימיזציה כדי לשפר את הנראות של עמודי האתר במנועי החיפוש. מהן כותרות מטא? אלו כותרות העמוד כפי שהן מופיעות בדפי תוצאות החיפוש, ולא בעמודי האתר עצמם. כותרות המטא אינן חלק מן האתר שחשוף לגולשים המגיעים אליו, אלא אם כן מוצגת עבורם תוצאה רלוונטית בדפי תוצאות החיפוש שבמנוע החיפוש.

תהליך קידום אתרים חייב לכלול טיוב כותרות מטא. בתהליך כזה, נהוג לשלב כותרת מזמינה, מסקרנת וכזו אשר כוללת קריאה לעפולה ומעודדת את הגולש ללחוץ עליה.

פעולה נוספת שנהוג לבצע במהלך שלב האופטימיזציה היא סידור היררכית הכותרות בעמודי האתר, כך שכל עמוד יכיל כותרת ראשית אחת, מספר כותרות משנה, וביניהן פסקאות רגילות. המעבר בין רמת כותרת אחת לשניה צריך להיות רציף, ללא דילוגים. כמו כן, כדאי יהיה להקפיד שמתחת לכל כותרת תהיינה לפחות שתי כותרות משנה, להשגת היררכיה יציבה ונכונה.

קידום אתרים לא יכול להיות שלם בלי לטייב ולשפר את מערך הקישורים הפנימיים באתר כחלק משלב האופטימיזציה. לקישורים פנימיים ישנו תפקיד חשוב ביכולות הניווט המסופקות לגולש, בחיזוק עמודים חשובים באתר, ביצירת דיפרנציאציה בין עמודים, וביכולת של מנועי החיפוש לאתר עמודים חדשים שטרם נסרקו על ידם.

טיפ מספר 3: שלבו וידאו באתר

אם אתם מעוניינים לקדם את האתר באמצעות שיפור המעורבות של גולשים באתר, יצירת אסטרטגיית וידאו איכותית היא בהחלט צעד נבון. וידאו איכותי הוא דרך נהדרת להעביר מסרים מורכבים, שקשה יותר להמחיש באמצעות טקסט בלבד, הוא משאיר את הגולשים זמן רב יותר באתר ומקטין את שיעור הנטישה שלהם, וידאו איכותי מעודד שיתופים ותגובות וגם מרענן עמודים מלאי טקסט שצורכים לא מעט אנרגיה על מנת לצרוך את התוכן שהוטמע בהם.

כלל המדדים האלו מאפשרים לשפר באופן ניכר את חווית המשתמש, ואת האיתותים שזה שולח אל מנועי החיפוש השונים, לגבי שביעות הרצון שלו מן האתר שבו ביקר. לאיתותים האלו ישנו תפקיד חשוב בהחלטה של מנועי החיפוש כיצד לדרג את עמודי האתר עבור ביטויי חיפוש מרכזיים.

טיפ מספר 4: בנו פרופיל קישורים טבעי, גם בסושיאל

כל מי שמתמצא מעט בתחום קידום האתרים יודע שקישורים היו ונשארו פקטור מרכזי בכל הקשור לדירוג עמודי האתר בתוצאות הטבעיות של מנועי החיפוש, ובפרט בתחומים רוויי תחרות. בניית קישורים טבעית, מדורגת, מגוונת שמתבצעת בצורה איטית ומחושבת, היא מתודה שבה נוקטים לא מעט מקדמי אתרים שמעוניינים לשפר את הנראות של דפי האתר המקודם בתוצאות החיפוש.

פרסום לעורכי דין בפייסבוק

אולם, עניין שלא מייחסים אליו עדיין חשיבות במידה הראויה, הוא בניית קישורים באמצעות הרשתות החברתיות. ככלל, קישורים הנבנים מרשתות חברתיות הם לרוב קישורי nofollow, כלומר קישורים שלכאורה מנוע החיפוש לא עושה בהם שימוש כדי לחשב את ערך דירוג הדף המועבר באמצעותם. אולם לקישורים ולאזכורים מרשתות חברתיות יש למעשה תפקיד מרכזי וחשוב בקידום אתרים, בין היתר בגלל העובדה שהם מהווים פקטור שהוא אובייטקיבי לכאורה, ומייצג באופן נאמן את מידת ההתפשטות של האתר בקרב צרכני שונים במדיה דיגיטלית, ומידת הסמכות שצבר לעצמו.

טיפ מספר 5: עשו שימוש במדידה נכונה

אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל פרויקט קידום אתרים הוא שילוב מדידה נכונה של תוצאות התהליך. ברגע שתמדדו לא נכון את התוצאות שהתקבלו, לא תוכלו לקבל את ההחלטות הנחוצות להמשך תהליך קידום האתר. את המדדים החשובים לכם תצטרכו להגדיר בתחילת התהליך: מיקום של עמודי האתר עבור חיפושים של מילות מפתח מסויימות; מיקום ממוצע של עמודי האתר עבור מילות מפתח נבחרו; כמות הטראפיק האורגנית המגיעה לאתר; השיפור בשיעור ההמרה של גולשים באתר; כמות המכירות הנובעות מן התנועה האורגנית,; ועוד ועוד.

מדידה נכונה בקידום אתרים לעורכי דין

טיפ מספר 6: ניקטו בגישה הוליסטית

בסופו של יום, חשוב להבין שקידום אתרים הוא לא תהליך טכני בלבד. כדי שהתהליך הזה יצליח, עליכם יהיה להבין היטב את סביבת התחרות שבה פועל העסק, ובפרט להבין מהו הערך המוסף שהעסק שלכם מייצר לגולשים המגיעים אליו. האם מדובר במחיר נמוך יותר? האם בשירות מהיר יותר? האם במותג יוקרתי ואיכותי יותר? האם בשירות לקוחות טוב יותר? ברגע שתבינו מהו הערך המוסף של העסק שלכם, תוכלו לממש את אסטרטגיית הקידום שלכם, בצורה מוצלחת הרבה יותר.

לשיתוף מהיר לחצו כאן

עו"ד מעוניין לקבל שיחת ייעוץ על מיתוג, שיווק דיגיטלי או פרסום המשרד שלך? השאר פרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

השאר לנו פרטים ונחזור אליך בהקדם

אולי יעניין אותך

שיווק דיגיטלי לעורכי דין באינטרנט
שיווק עורכי דין

שיווק עורכי דין באינטרנט

אנחנו בטח לא מחדשים לך שהיצע השירותים המשפטיים עולה על הביקוש. הנגזרת מכך היא שלא מעט עורכי דין מוצאים עצמם מתעסקים בפעילות קידום העסק והפעילות

קרא עוד »
פרסום עורכי דין דיגיטלו
פרסום עורכי דין

פרסום עורכי דין – דיגיטלו

עורכי דין, הגיע הזמן שתיקחו את העסק שלכם כמה צעדים קדימה.  כשתשקיעו, פרסום לעורכי דין יעזור להרבה יותר לקוחות להכיר אתכם, ובזכות זאת אתם נהנים

קרא עוד »
תמונה של פרסום לעורכי דין בפייסבוק
פרסום עורכי דין

פרסום בפייסבוק לעורכי דין

פרסום בפייסבוק לעורכי דין מסייע לאינספור לקוחות פוטנציאליים לפגוש אתכם ברשת החברתית שהם אוהבים. האמת היא שהמילה “אוהבים” היא מילה חלשה, שכן כיום רוב האנשים

קרא עוד »
שיווק עורכי דין

שיווק לעורכי דין

שיווק לעורכי דין מסייע לעורכי דין רבים לשים את עצמם על המפה הדיגיטלית, ולסייע לאינספור לקוחות פוטנציאליים להכיר אותם בקלות. משווק איכותי דואג לקחת מכם

קרא עוד »

מעוניינים בשירותים שלנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם